Hoe doe ik: Triceps overhead extension

Gebruik de Overhead Triceps Extension als je je triceps volledig wilt stimuleren. Over het algemeen train je je triceps al met veel andere oefeningen waarbij je iets van je wegdrukt. Denk aan de bench press, overhead press of push ups. De triceps bestaat uit drie koppen (tri = drie) en de lange kop van de triceps blijft vaak onder-gestimuleerd bij deze oefeningen. Je kunt de lange kop van de triceps trainen door oefeningen te doen waarbij je je armen boven je hoofd brengt.

Uitvoering van de Overhead Tricep Extension

Goede techniek zorgt voor betere resultaten en lager blessurerisico

Spiergroepen:

  • Triceps

Stappen

  1. Pak de kabel met touwenextensie en breng deze boven je hoofd. Zorg dat je elke keer op dezelfde afstand vanaf de kabelstation staat
  2. Zorg ervoor dat je bovenarm recht naar boven blijft gedurende oefening. Het enige wat beweegt is je onderarm
  3. Laat het touw zo diep mogelijk zakken
  4. Strek je arm boven je hoofd uit, doe deze beweging explosief en zo snel mogelijk

Beschrijving

Gebruik de overhead triceps extension als je je triceps volledig wilt stimuleren. Over het algemeen train je je triceps al met veel andere oefeningen waarbij je iets van je wegdrukt. Denk aan de bench press, overhead press of push ups.

De triceps bestaat uit drie koppen (tri = drie) en de lange kop van de triceps blijft vaak ondergestimuleerd bij deze oefeningen. Je kunt de lange kop van de triceps trainen door oefeningen te doen waarbij je je armen boven je hoofd brengt.

Om de weerstand over de gehele beweging te optimaliseren adviseer ik om de Overhead Triceps Extension met kabels te doen in plaats van een dumbbell. Je kunt de oefening unilateraal doen (met een arm tegelijk) of met beide armen en de touwen extensie gebruiken.

Aandachtspunten

  • Pak de touwen stevig vast en breng je armen omhoog met een neutrale grip (palmen naar binnen)
  • Hou je ellebogen dicht bij elkaar tijdens de oefening
  • Zorg dat je bovenarm zo stil mogelijk blijft
  • Buig je polen wat naar buiten bovenaan de oefening om je triceps harder aan te spannen
Jaren ervaring in een korte periode?