Hoe doe ik: de Reverse Bayesian Fly

De Reverse Bayesian Fly is een goede oefening om je achterste schouderkop te isoleren, vaak wordt deze onvoldoende getraind met andere schouderoefeningen.

Uitvoering van de Reverse Bayesian Fly

Goede techniek zorgt voor betere resultaten en lager blessurerisico

Spiergroepen:

  • Schouders (Achterste schouderkop)
  • Bovenste rugspieren
  • In mindere mate je triceps

Stappen

  1. Pak de kabel zonder extensie vast of met een touw extensie
  2. Zorg dat je pink naar het plafon zit, alsof je een blikje leeggiet
  3. Hou je arm bijna helemaal gestrekt tijdens de oefening

Beschrijving

De reverse bayesian fly is een uitstekende manier om je achterste schouderkop te isoleren. Je traint je schouders vaak al voldoende met andere oefeningen zoals de overhead press of bench press. De achterste kop wordt bij de meeste oefeningen niet voldoende gestimuleerd. Het is dus een slim idee om je achterste schouderkop ook nog met een isolatie oefening te trainen.

Probeer de elleboog bijna volledig uit te strekken en houdt je pinken naar het plafon. Krom je bovenrug een beetje door je borst vooruit te houden en je schouderbladen wat naar elkaar toe te trekken.

Als je schouderklachten hebt kun je waarschijnlijk beter face-pulls doen.

Jaren ervaring in een korte periode?