Hoe doe ik: De Lat Prayer

De Lat Prayer is een oefening die zich richt op je latissimus dorsi, je lats. De rugspieren die je een bredere rug geven. Deze spieren moet je ontwikkelen als je een V-taper wilt.

Uitvoering van de Lat Prayer

Goede techniek zorgt voor betere resultaten en lager blessurerisico

Spiergroepen:

  • Rug (Lats)

Stappen

  1. Stel de pulley hoog in en gebruik een touwen-extensie of V-Grip. Ga op je knieën zitten
  2. Hou je armen gestrekt en leun voorover zodat je een rek voelt in je brede rugspier (lats)
  3. Trek het grip met gestrekte armen naar je schoot terwijl je rechtop gaat zitten
  4. Focus goed op je je lats tijdens de oefening

Beschrijving

Je kunt deze oefening ook met een touw-extensie doen. Het is de bedoeling dat je de lats met een volledige range of motion traint. Als je je lats bovenaan de beweging voelt rekken en onderaan voelt aanspannen dan doe je de lat-prayer goed. Het kan een wat lastige oefening zijn en vereist wat tweaken om het goed te voelen in je lats. Maar als je daar eenmaal bent is het echt een top oefening om je lats te isoleren.

Kijk dus even hoe hoog je de kabels moet instellen en hoe ver je van de pulley moet zitten.

Jaren ervaring in een korte periode?